Lasswellova paradigma

Z STD
Verzia z 21:05, 13. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie, filozofia
Definícia: historicky prvá konštrukcia výskumných fáz zisťovania efektivity mediálnych činností, ktorá vychádza z mediálneho determinizmu – tézy, že mediálne obsahy môžu bezprostredne pôsobiť na verejnú mienku v behavioristickom zmysle podľa H. Lasswella
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.

Príbuzné termíny: paradigma, verejná mienka, propaganda
Cudzojazyčný ekvivalent: en: Lasswell's Paradigm