konvergencia médií

Z STD
Verzia z 22:43, 11. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: priebežné zbližovanie médií z hľadiska prípravy, distribúcie a vnímania obsahu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Hoci sa často hovorí o istom vzťahu médií a globalizácie, doteraz nie sú jednoznačne špecifikované funkcie, význam a vplyv médií na globalizáciu spoločnosti, a opačne, vplyv globalizácie na konvergenciu médií. Problematika mediálnej kultúry sa spája s procesom vzniku a etablovaním masovej kultúry a s trendmi globalizácie kultúry prostredníctvom pôsobenia elektronických a printových masovokomunikačných prostriedkov.
Zdroj kontextu: Poláková, E. - Spálová, L.: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009.
Príbuzné termíny: internet, nové médiá