globalizácia médií

Z STD
Verzia z 20:02, 6. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, komunikácia
Definícia: proces koncentrácie vlastníckych vzťahov v masmédiách a monopolizácie mediálnych subjektov v celosvetovom meradle
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: V zásade sa však možno zhodnúť v tom, že masmediálne štúdiá sa zaoberajú podstatou a vplyvom médií na jednotlivca i spoločnosť. Majú trans- až multidisciplinárny charakter, analyzujú relevantné poznatky z rôznych vedných disciplín, ktoré syntetizujú v reflexii sociálnej reality. Súčasnej reality, odrážajúcej radikálne sociotechnické premeny informačnej a znalostnej spoločnosti, ktoré prináša kultúrna a ekonomická globalizácia médií.
Zdroj kontextu: Poláková, E. – Spálová, L.: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009.
Príbuzné termíny: globalizácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: globalisation of media