globalizácia médií

Z STD
Verzia z 17:00, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť:
Definícia: proces koncantrácie vlastníckych vzťahov v masmédiách a monopolizácie mediálnych subjektov v celosvetovom meradle
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.

Kontext: . V zásade sa však možno zhodnúť v tom, že masmediálne štúdiá sa zaoberajú podstatou a vplyvom médií na jednotlivca i spoločnosť. Majú trans- až multidisciplinárny charakter, analyzujú relevantné poznatky z rôznych vedných disciplín, ktoré syntetizujú v reflexii sociálnej reality. Súčasnej reality, odrážajúcej radikálne sociotechnické premeny informačnej a znalostnej spoločnosti, ktoré prináša kultúrna a ekonomická globalizácia médií.
Zdroj kontextu: Poláková, Eva, Spálová, Lucia: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009.
Príbuzné termíny: globalizácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: globalisation of media