Termín:masová produkcia
{{Term |Name=masová produkcia |Definition=výsledok procsu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky |Localized definitions= |Field=masmédiá |Localized fields= |Related terms=masová kultúra, masová komunikácia |Synonyms= |Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006. |Translations= en: mass production |Acceptability=Normalizovaný |Context=Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a [[reklama|reklamu], stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom. |Context source=Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. - 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001. |URL= |Localized URLs= |Approved= |Comment= }}