mediálna etika

Z STD
Verzia z 16:09, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: masmédiá
Definícia: súbor sociálnych, resp. profesných noriem odrážajúcich akceptované morálne hodnoty, na ktorých základe sa definujú postupy pri práci na mediálnych produktoch, ktoré sú v danej dobe a danom spoločenskom kontexte považované za prijateľné a žiaduce a nároky na tieto produkty, resp. na mediované oznámenia, ktoré médiá ponúkajú adresátom
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Kontext: Z hľadiska vzťahu: etika komunikácie a mediálna etika, treba rozlišovať medzi zámernou a nevedomou lžou, polopravdami a zamlčovaním pravdy. V mediálnej komunikácii je dôvodom pre takéto neetické komunikačné správanie vždy istý prospech, výhoda, zisk pre niektorý prvok mediálneho systému (majiteľ , vydavateľ , distribútor , redaktor a i .).
Zdroj kontextu: Poláková, Eva: Etika - praktická filozofia masmediálnej komunikácie. Učebnica pre študentov masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM, 2008
Príbuzné termíny: novinárska etika