teória spoločenskej zodpovednosti

Z STD
Verzia z 13:08, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: masové komunikácie
Definícia: vychádza z toho, že médiá nie sú iba ekonomické subjekty, ktorých spoločenská rola je druhotným prejavom ich postavenia v podmienkach voľného trhu, ale že majú voči spoločnosti, v ktorej pôsobia, záväzok, že nesú vlastný podiel zodpovednosti za svojbytnú službu, ktorú spoločnosti poskytujú
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Kontext: V ostatnom čase sa do popredia dostáva i koncept teórie spoločenskej zodpovednosti. Chápe sa ako povinnosť médií kontrolovať stav spoločenskej zodpovednosti firiem a súčasne informovať verejnosť o jej dodržiavaní všetkými politicko-hospodárskymi i spoločenskými subjektmi.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
Príbuzné termíny: štyri teórie tlače, verejná sféra, verejnosť, verejný záujem