mediálna kultúra

Z STD
Verzia z 11:51, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, kultúra
Definícia: skupina mediálnych produktov (napr. filmy, knihy, hudobné nahrávky, printové médiá a formáty sprostredkované internetom) a komunikatívnych praktík a činností súvisiacich s využívaním masmédií
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.

Kontext: Súčasná spoločnosť je konzumnou spoločnosťou a je založená na nepretržitej spotrebe. To platí aj pre mediálnu kultúru. V konzumnej spoločnosti ide o čo najrýchlejšie použitie tovaru, aby mohol byť nahradený novým, modernejším alebo módnejším. Mediálna kultúra má zjavný sklon k zveličovaniu, škandalizovaniu a šokovaniu. V tomto smere sú práve masovokomunikačné prostriedky potenciálnymi nástrojmi zvýšenia konzumu, pretože sú určovateľmi moderného trendu – módy, navrhovateľmi snov cez reálne obrazy, ktoré sa silno dotýkajú sveta zmyslov a robia jednotlivca často až bezmocným.
Zdroj kontextu: Cesta. Prešov: Gréckokatolícka charita 2011, č. 12.
Príbuzné termíny: médium
Cudzojazyčný ekvivalent: en: media cultura, de: e Medienkultur