súkromné médiá

Z STD
Verzia z 11:04, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: súkromné médiá
Definícia: médiá zriadené ako súkromné spoločnosti, a to buď s cieľom vytvárať zisk (komerčné médiá) alebo s cieľom poskytovať skupine, segmentu spoločnosti či spoločnosti ako celku nejakú službu (súkromné neziskové médiá)
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Kontext: Ak by štát skutočne povolil vo verejnoprávnych médiách sedemnásobne vyšší objem komerčnej reklamy, teda taký, aký majú súkromné médiá, tak ohrozí existenciu súkromných médií, lebo reklamný koláč je len jeden a ten v krízovom období nekysne, ale naopak je z roka na rok menší.
Zdroj kontextu: SME. Denník. Bratislava: Petit Press 21.08.2010
Synonymum: neverejnoprávne médiá
Príbuzné termíny: mediálna legislatíva, médiá verejnej služby, duálny systém, vlastníctvo médií
Cudzojazyčný ekvivalent: en: private media