masová tlač

Z STD
Verzia z 11:39, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: tlač, masmédiá
Definícia: označenie pre kategóriu periodickej tlače, ktorá sa od tridsiatych rokoch 19. storočia obracala na početné čitateľské publikum
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Kontext: V krajinách, kde jestvovalo príliš príkre rozdelenie novín na uvádzané dve skupiny, vo Veľkej Británii, vznikol v osemdesiatych rokoch 20. storočia tzv. mid-market, teda noviny, ktoré štrukturálne i kompozične (štýlovo i výzorom) stoja na rozmedzí medzi elitnou a masovou tlačou a snažia sa spájať postupy oboch.
Zdroj kontextu: Magál, S. - Matúš, J. – Valentovičová, D.: Vybrané kapitoly z masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2007
Príbuzné termíny: masa, masová kultúra, penny press