trhová životnosť výrobku

Z STD
Verzia z 10:55, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: termín v rámci teórie cyklu trhovej životnosti výrobku
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Kontext: teória cyklu trhovej životnosti výrobku je založená na štyroch predpokladoch: 1. každý výrobok má obmedzenú dobu životnosti, 2. objem predaja sa mení v závislosti od toho, v ktorej fáze sa výrobok nachádza, 3. objem zisku sa mení v závislosti od toho, v akej fáze sa výrobok nachádza, 4. marketingovú stratégiu je potrebné adoptovať na fázu, v ktorej fáze sa výrobok práve nachádza.
Zdroj kontextu: Machková, H.: Medzinárodný marketing. 2006
Príbuzné termíny: trh, marketingová stratégia, životný cyklus produktu