teórie médií

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, filozofia
Definícia: predmet sociológie, publicistiky, vedy o komunikácii, literárnej vedy a mediológie, ktorá je zameraná skôr empiricky
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Synonymum: mediálne teórie
Príbuzné termíny: mediológia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: media theories
Poznámka: Mediálne teórie sa vyvíjali historicky z teórií jednotlivých médií (teória rozhlasu), teóriu informácií, kybernetiky, kritických článkov, ktoré vytvorili základ pre pozitivistický výskum komunikácie, mediálny determinizmus (McLuhan), neomarxistický kultúrny materializmus (Althusser, Gramsci), teóriu poľa masovej komunikácie (Maletzke) a teóriu komunikatívneho konania (Habermas) a i.