teórie médií

Z STD
Verzia z 16:07, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, filozofia
Definícia: predmet sociológie, publicistiky, vedy o komunikácii, literárnej vedy a mediológie, ktorá je zameraná skôr empiricky
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006

Synonymum: mediálne teórie
Príbuzné termíny: mediológia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: media theories
Poznámka: Mediálne teórie sa vyvíjali historicky z teórií jednotlivých médií (teória rozhlasu), teóriu informácií, kybernetiky, kritických článkov, ktoré vytvorili základ pre pozitivistický výskum komunikácie, mediálny determinizmus (!McLuhan), neomarxistický kultúrny materializmus (Althusser, Gramsci), teóriu poľa masovej komunikácie (Maletzke) a teóriu komunikatívneho konania (Habermas) a i.