reklamná fotografia

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: reklama, fotografický priemysel
Definícia: trvalé obrazové záznamy, ktoré vznikajú pomocou účinkov svtela na fotocitlivú vrstvu a sú využívané na propagačné účely
Zdroj: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Netradičná reklamná fotografia na džínsy, imitujúca svetoznámu renesančnú fresku Leonarda da Vinciho Posledná večera sa stala predmetom súdneho zákazu v Paríži. Rozhodnutie vyvolalo v európskej kultúrnej metropole vlnu pohoršenia a údivu. Podľa francúzskej Ligy na ochranu ľudských práv je minulotýždňový súdny zákaz „návratom k inkvizícii“ a „znovuzavedením trestného činu rúhania“.
Zdroj kontextu: Tlačové správy z www.tkkbs.sk. Bratislava: Tlačová kancelária Konferencie biskupov Slovenska, marec 2005.
Príbuzné termíny: reklama, fotografia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: advertising photograph