príjmový model komunikácie

Z STD
Verzia z 14:16, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Unknown user (diskusia)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: masové komunikácie
Definícia: alternatívna verzia výkladu procesu mediálnej komunikácie, ktorej sa venujú predovšetkým kultúrne štúdiá a ktorá sa orientuje na aktivitu adresáta či publika a nahliada na celý komunikačný proces z pohľadu množstva rôznych príjemcov
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Kontext: S. Hall (1980) aplikoval príjmový model v zmysle tvrdenia, že mediálny komunikát sa kóduje v mediálnej organizácii s prihliadnutím na ideologické a inštitucionálne záujmy tak, aby v ňom bol aj návod na želané dekódovanie.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
Príbuzné termíny: lineárny model komunikácie, rituálový model komunikácie, komunikácia, príjemca