lineárny model komunikácie

Z STD
Verzia z 16:29, 1. apríl 2020, ktorú vytvoril Laurak (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie, komunikačný priemysel
Definícia: historicky prvý model komunikácie, ktorý schematicky zachytáva komunikačný tok ako prenos správy od odosielateľa k príjemcovi prostredníctvom komunikačného kanála a s dôsledkom v podobe účinkov na príjemcu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Z dominantnej paradigmy vychádzal aj modernejší koncept viacstupňového toku informácií a komunikácie, ktorý ponúkol iný algoritmus účinkov mediálnych obsahov na recipienta, hoci zostával v medziach lineárneho modelu komunikácie a nebral dostatočný ohľad na kultúrno-spoločenské prostredie.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: komunikácia, masová komunikácia, informácia, Danceho model komunikácie, Gerbnerov model komunikácie