verejná mienka

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: verejná mienka
Definícia: súhrn názorov a hodnotení, ktoré vyjadrujú členovia verejnosti k určitému problému alebo téme
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Verejná mienka vzniká na báze kultúrnych predpokladov, hodnôt a morálky danej spoločnosti a ovplyvňujú ju aj mnohé ďalšie faktory. Vo vzťahu médií a verejnej mienky by sme si mali všímať preto aj problémy, ktoré nejakým spôsobom súvisia s etikou komunikácie a mediálnou etikou. Je to najmä: hodnovernosť údajov, na základe ktorých vzniká verejná mienka, sprostredkovateľnosť a ľahká ovplyvniteľnosť verejnej mienky, inštruktívnosť pôsobenia verejnej mienky a i.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007.
Príbuzné termíny: spravodajstvo, médiá verejnej služby, súkromné médiá, aktívne publikum, anketa, communauté virtuelle, debata
Cudzojazyčný ekvivalent: en: public opinion
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Verejn%C3%A1 mienka