teórie médií

Z STD
Verzia z 13:15, 7. marec 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, filozofia
Definícia: predmet sociológie, publicistiky, vedy o komunikácii, literárnej vedy a mediológie, ktorá je zameraná skôr empiricky
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Synonymum: mediálne teórie
Príbuzné termíny: mediológia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: media theories
Poznámka: Mediálne teórie sa vyvíjali historicky z teórií jednotlivých médií (teória rozhlasu), teóriu informácií, kybernetiky, kritických článkov, ktoré vytvorili základ pre pozitivistický výskum komunikácie, mediálny determinizmus (McLuhan), neomarxistický kultúrny materializmus (Althusser, Gramsci), teóriu poľa masovej komunikácie (Maletzke) a teóriu komunikatívneho konania (Habermas) a i.