masová tlač

Z STD
Verzia z 08:22, 2. apríl 2020, ktorú vytvoril Laurak (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Historizmus [?]

Oblasť: tlač, masmédiá
Definícia: označenie pre kategóriu periodickej tlače, ktorá sa od tridsiatych rokov 19. storočia obracala na početné čitateľské publikum
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: V krajinách, kde jestvovalo príliš príkre rozdelenie novín na uvádzané dve skupiny, vo Veľkej Británii, vznikol v osemdesiatych rokoch 20. storočia tzv. mid-market, teda noviny, ktoré štrukturálne i kompozične (štýlovo i výzorom) stoja na rozmedzí medzi elitnou a masovou tlačou a snažia sa spájať postupy oboch.
Zdroj kontextu: Magál, S. - Matúš, J. – Valentovičová, D.: Vybrané kapitoly z masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2007.
Príbuzné termíny: masa, masová kultúra, penny press