hyperrealita

Z STD
Verzia z 19:33, 6. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď znaky, ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.

Kontext: Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti.
Zdroj kontextu: Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2006.
Príbuzné termíny: multimediácia, manipulácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: hyperreality