hyperrealita
Z STD
Verzia z 19:33, 6. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masmédiá |
Definícia: | mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď znaky, ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným |
Zdroj: | Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. |
Kontext: | Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti. |
Zdroj kontextu: | Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2006. |
Príbuzné termíny: | multimediácia, manipulácia |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: hyperreality |