dav v komunikácii

Z STD
Verzia z 21:22, 5. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: väčšie množstvo jedincov, ktorých podľa Gustava Le Bona spája tzv. vzrušujúca príčina na spravidla rozsiahlom verejne prístupnom priestore
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Príbuzné termíny: masa, osamelý dav, publikum
Cudzojazyčný ekvivalent: en: crowd
Poznámka: Termíny masa a dav nie sú v kontexte masmediálnej komunikácie synonymami – masa je totiž rozptýlená, kým dav je viazaný k jednote miesta a času.
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Dav