rituálový model komunikácie

Z STD
Verzia z 21:51, 4. marec 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: výklad procesu komunikácie ako stotožnenie sa so symbolmi, hodnotami, zážitkami a kultúrnymi definíciami
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Neskôr, napr. u J. Careya (1989) nájdeme užšie poňatie kulturálneho modelu — tzv. model rituálový, podľa ktorého komunikácia slúži na zachovanie kultúry v čase a je spojená s takými pojmami ako je empatia, účasť, združovanie, spoločenská viera — závisí od zdieľaných významov a citov.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: komunikácia, lineárny model komunikácie