žurnalistický prejav

Z STD
Verzia z 11:20, 7. marec 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: každy výsledok tvorivej duševnej žurnalistickej činnosti bez ohľadu na žánrové zaradenie a masmédium, v ktorom sa realizuje
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: O komunikatívnosti, resp . komunikatívnej funkcii žurnalistických prejavov nemožno pochybovať, aj keď táto funkcia sa dá organicky zahrnúť do parametra verejnosti, nakoľko výpovedná potencia žurnalistických textov súvisí práve s ich relatívne voľným šírením (zverejňovaním).
Zdroj kontextu: Horváth, M.: Konštantné a variantné v súčasnej žurnalistike z pohľadu percipienta. In: Otázky žurnalistiky. Ružomberok: Verbum 2011, roč. 54, č. 1 – 2.
Príbuzné termíny: žurnalistika, nežurnalistický prejav