rozhlasová komunikácia

Z STD
Verzia z 21:57, 4. marec 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: vysielanie, komunikácia
Definícia: elektronický typ masmediálnej komunikácie, ktorý predstavuje systém zvukovo modulovaných informácií vo forme špecifických znakov, symbolov a ďalších zložitých štruktúr, ktoré prinášajú širokému auditóriu reprodukovaný, akustický obraz sociálnej reality súčasného sveta
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Slovenským prejavom vôle stať sa súčasťou spoločného štátu bola Martinská deklarácia z 30. októbra 1918. Mala o to väčší význam, lebo jej signatári dva dni predtým o vyhlásení republiky nevedeli. Rozhlasová komunikácia sa nevyužívala a dovoz českých novín do Uhorska bol od apríla 1918 zakázaný. Slovensko vlastne bolo de iure do vzniku nového stredoeurópskeho štátu — Československej republiky (ČSR) vytrhnuté z Uhorska.
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 30. 10. 2002.
Príbuzné termíny: rozhlas, rozhlasová žurnalistika
Cudzojazyčný ekvivalent: en: radio communiaction