mainstream

Z STD
Verzia z 21:58, 13. február 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: masové komunikácie, kultúra
Definícia: vonkajškovo najzjavnejšie, najpríznačnejšie prejavy kultúry, vzťahujúce sa na široko prístupné, všeobecne známe kultúrne artefakty
Zdroj: PODĽA: Rusnák, J. a kol.: Texty elektronických médií. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity 2010.

Kontext: Najväčšie filmové spoločnosti zacielili svoje marketingové aktivity na mládež a v interakcii s ňou vznikla podoba súčasného filmového mainstreamu. Minoritné skupiny publika, ku ktorým patria aj filmoví kritici a teoretici, sa začali koncentrovať v oblasti recepcie a reflexie nezávislého filmu. Ten vnímali ako zdroj alternatívnych námetov a estetických kódov.
Zdroj kontextu: Plencner, A.: Sociálne významy v mainstreamovom filme. In: Médiá, spoločnosť, mediálna fikcia. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2008.
Príbuzné termíny: mainstreaming, kultivačná analýza, reprezentácia reality, reklama, propaganda
Cudzojazyčný ekvivalent: en: mainstream
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Mainstream