dav (v komunikácii)

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Normalizovaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: väčšie množstvo jedincov, ktorých spája (podľa Gustava Le Bona) tzv. vzrušujúca príčina na spravidla rozsiahlom verejne prístupnom priestore
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004

Kontext: Crowdsourcing využíva synergiu veľkého množstva ľudí. Tento pojem vznikol spojením slov crowd (dav) a outsourcing. Ide o riešenie alebo vykonávanie úloh (tradičných aj netradičných) prostredníctvom otvorenej výzvy. Ak napríklad firma alebo organizácia potrebuje vyriešiť problém, publikuje zadanie na internete a ľudia začnú predkladať riešenia. Následne sa dá dav ešte využiť na hlasovanie o najlepšom riešení. Niekedy je víťazné riešenie dobre honorované, napríklad pri verejnej súťaži o vytvorenie loga, inokedy je odmenou len uznanie komunity.
Zdroj kontextu: Texty z http://www.itnews.sk. Bratislava: Digital Visions s.r.o., 2011-03-01
Príbuzné termíny: masa, osamelý dav, publikum
Cudzojazyčný ekvivalent: en: crowd
Poznámka: Termíny masa a dav nie sú v kontexte masmediálnej komunikácie synonymami – masa je totiž rozptýlená, kým dav je viazaný k jednote miesta a času.
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Dav