sociálny marketing

Z STD
Verzia z 14:38, 23. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: marketing, ktorý uskutočňujú neziskové organizácie alebo štátne inštitúcie
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Synonymum: spoločenský marketing
Príbuzné termíny: marketing neziskovej organizácie
Poznámka: Sociálny marketing je globálny jav. V päťdesiatych rokoch 20. storočia začala India s kampaňou o plánovaní rodiny. V sedemdesiatych rokoch 20. storočia začalo Švédsko s kampaňou spoločenského marketingu, aby sa stalo krajinou nefajčiarov. V rovnakom čase austrálska vláda viedla kampaň za jazdu v automobiloch s bezpečnostnými pásmi. Na konci sedemdesiatych rokov viedla kanadská vláda kampane s názvami "Povedzte nie drogám", "Prestaňte fajčiť", "Cvičte pre zdravie".... V osemdesiatych rokoch začali tento termín používať a záujem o spoločenský marketing propagovať Svetová banka, Svetová zdravotnícka organizácia a Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb.