Termín:normotvorba obce: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=normotvorba obce |Definition=t. j. právo vydávať všeobecné záväzné nariadenia, je jedným zo základných prejavov práva obce na (územnú) samospr…“)
 
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=normotvorba obce
 
|Name=normotvorba obce
|Definition=t. j. právo vydávať všeobecné záväzné nariadenia, je jedným zo základných prejavov práva obce na (územnú) samosprávu
+
|Definition=t. j. právo vydávať všeobecné záväzné nariadenia, je jedným zo základných prejavov práva [[Term:obec²|obce]] na ([[Term:územná samospráva|územnú]]) [[Term:samospráva|samosprávu]]
 
|Field=štátna správa
 
|Field=štátna správa
 
|Synonyms=normotvorná pôsobnosť obce
 
|Synonyms=normotvorná pôsobnosť obce

Aktuálna revízia z 13:23, 4. máj 2022

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: štátna správa
Definícia: t. j. právo vydávať všeobecné záväzné nariadenia, je jedným zo základných prejavov práva obce na (územnú) samosprávu
Zdroj: Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016.

Synonymum: normotvorná pôsobnosť obce
Poznámka: Právomoc obce vydávať všeobecne záväzné nariadenia je upravená v čl. 68 čl. 71 ods. 2 ústavy. Východiskom ústavnej úpravy je rozlišovanie medzi právomocou vydávať všeobecne záväzné nariadenia v oblasti samostatnej pôsobnosti (výkon územnej samospráv) a v oblasti prenesenej pôsobnosti (výkon štátnej správy). Na základe čl. 68 ústavy vo veciach územnej samosprávy a na zabezpečenie úloh vyplývajúcich pre samosprávu zo zákona, môže obec vydávať všeobecne záväzné nariadenia, tzv. samosprávne nariadenia. Podľa čl. 71 ods. 2 pri výkone štátnej správy môže obec vydávať v rámci svojej územnej pôsobnosti na základe splnomocnenia zákonom a v jeho medziach všeobecne záväzné nariadenia, tzv. správne nariadenia.