Termín:zasadnutie obecného zastupiteľstva: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 3: | Riadok 3: | ||
|Definition=zákon vychádza z premisy, že každé zasadnutie obecného zastupiteľstva zvoláva a vedie [[Term:starosta obce|starosta obce]], zároveň však zákonodarca počíta aj so situáciou, keď zvolanie a vedenie zastupiteľstva zveruje inému subjektu – [[Term:zástupca starostu|zástupcovi starostu]], alebo poverenému poslancovi zastupiteľstva | |Definition=zákon vychádza z premisy, že každé zasadnutie obecného zastupiteľstva zvoláva a vedie [[Term:starosta obce|starosta obce]], zároveň však zákonodarca počíta aj so situáciou, keď zvolanie a vedenie zastupiteľstva zveruje inému subjektu – [[Term:zástupca starostu|zástupcovi starostu]], alebo poverenému poslancovi zastupiteľstva | ||
|Field=výkonná moc a štátna správa | |Field=výkonná moc a štátna správa | ||
− | |Related terms=obecné zastupiteľstvo, riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva | + | |Related terms=obecné zastupiteľstvo, riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva |
|Bibliography=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. | |Bibliography=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=K takémuto stavu môže dôjsť iba na základe nekonania starostu, resp. jeho neprítomnosti, či neochoty zúčastniť sa na zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zvolal iný oprávnený subjekt. | |Context=K takémuto stavu môže dôjsť iba na základe nekonania starostu, resp. jeho neprítomnosti, či neochoty zúčastniť sa na zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zvolal iný oprávnený subjekt. | ||
|Context source=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. | |Context source=Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. | ||
− | |Comment=Zákon pozná tri druhy zasadnutí obecného zastupiteľstva – ustanovujúce zasadnutie, riadne zasadnutie a mimoriadne zasadnutie. Pre zvolanie každého z týchto zasadnutí platia iné pravidlá a lehoty. | + | |Comment=Zákon pozná tri druhy zasadnutí obecného zastupiteľstva – [[Term:ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva|ustanovujúce zasadnutie]], [[Term:riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva|riadne zasadnutie]] a [[Term:mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva|mimoriadne zasadnutie]]. Pre zvolanie každého z týchto zasadnutí platia iné pravidlá a lehoty. |
}} | }} | ||
[[Category:Verejná správa]] | [[Category:Verejná správa]] |
Aktuálna revízia z 11:28, 4. máj 2022
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | výkonná moc a štátna správa |
Definícia: | zákon vychádza z premisy, že každé zasadnutie obecného zastupiteľstva zvoláva a vedie starosta obce, zároveň však zákonodarca počíta aj so situáciou, keď zvolanie a vedenie zastupiteľstva zveruje inému subjektu – zástupcovi starostu, alebo poverenému poslancovi zastupiteľstva |
Zdroj: | Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. |
Kontext: | K takémuto stavu môže dôjsť iba na základe nekonania starostu, resp. jeho neprítomnosti, či neochoty zúčastniť sa na zasadnutí zastupiteľstva, ktoré zvolal iný oprávnený subjekt. |
Zdroj kontextu: | Palúš, I. a kol.: Ústavné právo Slovenskej republiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach 2016. |
Príbuzné termíny: | obecné zastupiteľstvo, riadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, mimoriadne zasadnutie obecného zastupiteľstva, ustanovujúce zasadnutie obecného zastupiteľstva |
Poznámka: | Zákon pozná tri druhy zasadnutí obecného zastupiteľstva – ustanovujúce zasadnutie, riadne zasadnutie a mimoriadne zasadnutie. Pre zvolanie každého z týchto zasadnutí platia iné pravidlá a lehoty. |