Termín:inzerát: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=inzerát
 
|Name=inzerát
|Definition=oznam, komerčného i nekomerčného charakteru zverejnený prostedníctvom [[Term:tlač|tlače]], ktorý je odlíšený od ostatného textu periodika
+
|Definition=oznam komerčného i nekomerčného charakteru zverejnený prostredníctvom [[Term:tlač|tlače]], ktorý je odlíšený od ostatného textu periodika
 
|Field=masmédiá, reklama
 
|Field=masmédiá, reklama
 
|Related terms=inzercia, žurnalistika, žáner, reklama
 
|Related terms=inzercia, žurnalistika, žáner, reklama

Aktuálna revízia z 08:03, 2. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, reklama
Definícia: oznam komerčného i nekomerčného charakteru zverejnený prostredníctvom tlače, ktorý je odlíšený od ostatného textu periodika
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Už v roku 1994 verejnosť pobúrila reklama na džínsy Oto Kern, ktorá zobrazovala známy biblický motív Poslednú večeru svojráznym reklamným spôsobom: v inzeráte boli zobrazení polonahí učeníci (pričom až na ústrednú postavu to boli ženy) oblečení iba do Kernových nohavíc.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007.
Príbuzné termíny: inzercia, žurnalistika, žáner, reklama
Cudzojazyčný ekvivalent: en: advertisement