Termín:infotainment: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=''pozri definíciu synonyma''
 
|Definition=''pozri definíciu synonyma''
 
|Field=zábavný priemysel
 
|Field=zábavný priemysel
|Related terms=bulvár, teória spoločenskej zodpovednosti, zábava
+
|Related terms=bulvár, teória spoločenskej zodpovednosti, zábava, disimulácia
 
|Synonyms=infozábava
 
|Synonyms=infozábava
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Aktuálna revízia z 16:26, 31. marec 2020

Tento anglický termín ešte nemá slovenský ekvivalent. Ak ho poznáte alebo chcete navrhnúť, prosíme, napíšte ho sem.


Neologizmus [?]
Oblasť: zábavný priemysel
Definícia: pozri definíciu synonyma
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Infotainment vznikol v súvislosti s utvorením mediálnych sietí (spočiatku len elektronických), kde sa žurnalistika preorientovala na divácky/poslucháčsky príťažlivé programové formáty, ktorými nahradila klasickú občiansku žurnalistiku, čím sa zmenilo aj profesijné zameranie novinára, ktorý sa už neprihovára spoluobčanom, ale disperznému, kozmopolitnému publiku.
Zdroj kontextu: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
Synonymum: infozábava
Príbuzné termíny: bulvár, teória spoločenskej zodpovednosti, zábava, disimulácia