Termín:sociálna sieť: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 4: Riadok 4:
 
|Field=masmédiá, IT
 
|Field=masmédiá, IT
 
|Related terms=sieť, verejná mienka, sociálna interakcia
 
|Related terms=sieť, verejná mienka, sociálna interakcia
|Bibliography=PODĽA: Boyd, D. M. - Ellison, N. B.: Social Network Sites: Definition, History,  
+
|Bibliography=PODĽA: Boyd, D. M. - Ellison, N. B.: Social Network Sites: Definition, History, and  Scholarship. In: Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), 2008.
and  Scholarship. In: Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), 2008.
 
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
 
|Language=en
 
|Language=en
Riadok 11: Riadok 10:
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Najväčšia internetová komunita na svete Facebook skúša nový spôsob, ako zarobiť: chce predávať ankety. Dúfa , že v rámci improvizovaných fokusových skupín konečne zužitkuje vyše stomiliónovú komunitu a podrobné informácie, ktoré o nej má. Informoval o tom britský Telegraph. O plánoch v oblasti prieskumov hovoril zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg koncom minulého týždňa na Svetovom ekonomickom fóre v Davose. Svetovým politickým a hospodárskym lídrom vysvetľoval, že komunita Facebooku môže byť pre spoločnosti čakajúce na spätnú väzbu od spotrebiteľov výhodnejšia než drahé a pomalé oficiálne prieskumy. Sociálna sieť podľa neho ponúkne partnerom možnosť klásť otázky skupinám surferov vyfiltrovaným podľa rôznych sociálnych kritérií, ako je vek pohlavie alebo národnosť.
+
|Context=Najväčšia internetová komunita na svete Facebook skúša nový spôsob, ako zarobiť: chce predávať ankety. Dúfa, že v rámci improvizovaných fokusových skupín konečne zužitkuje vyše stomiliónovú komunitu a podrobné informácie, ktoré o nej má. Informoval o tom britský Telegraph. O plánoch v oblasti prieskumov hovoril zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg koncom minulého týždňa na Svetovom ekonomickom fóre v Davose. Svetovým politickým a hospodárskym lídrom vysvetľoval, že komunita Facebooku môže byť pre spoločnosti čakajúce na spätnú väzbu od spotrebiteľov výhodnejšia než drahé a pomalé oficiálne prieskumy. Sociálna sieť podľa neho ponúkne partnerom možnosť klásť otázky skupinám surferov vyfiltrovaným podľa rôznych sociálnych kritérií, ako je vek pohlavie alebo národnosť.
|Context source=www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s.r.o. 09/02
+
|Context source=www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s. r. o., september 2002.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%A1lna_sie%C5%A5_(internet)
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%A1lna_sie%C5%A5_(internet)
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 12:26, 22. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá, IT
Definícia: služba založená na webovej platforme, ktorá jednotlivcom umožňuje konštruovať verejný profil v rámci hraníc systému, komunikovať so zoznamom užívateľov, s ktorými zdieľajú pripojenie, a vidieť a prehliadať svoje zoznamy priateľov a aj tie, ktoré sú vytvorené inými užívateľmi v rámci systému.
Zdroj: PODĽA: Boyd, D. M. - Ellison, N. B.: Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. In: Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), 2008.

Kontext: Najväčšia internetová komunita na svete Facebook skúša nový spôsob, ako zarobiť: chce predávať ankety. Dúfa, že v rámci improvizovaných fokusových skupín konečne zužitkuje vyše stomiliónovú komunitu a podrobné informácie, ktoré o nej má. Informoval o tom britský Telegraph. O plánoch v oblasti prieskumov hovoril zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg koncom minulého týždňa na Svetovom ekonomickom fóre v Davose. Svetovým politickým a hospodárskym lídrom vysvetľoval, že komunita Facebooku môže byť pre spoločnosti čakajúce na spätnú väzbu od spotrebiteľov výhodnejšia než drahé a pomalé oficiálne prieskumy. Sociálna sieť podľa neho ponúkne partnerom možnosť klásť otázky skupinám surferov vyfiltrovaným podľa rôznych sociálnych kritérií, ako je vek pohlavie alebo národnosť.
Zdroj kontextu: www.medialne.sk. Bratislava: TREND Holding s. r. o., september 2002.
Príbuzné termíny: sieť, verejná mienka, sociálna interakcia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: social network
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Soci%C3%A1lna sie%C5%A5 (internet)