Termín:verejná mienka: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=verejná mienka
 
|Name=verejná mienka
 
|Definition=súhrn názorov a hodnotení, ktoré vyjadrujú členovia verejnosti k určitému problému alebo téme
 
|Definition=súhrn názorov a hodnotení, ktoré vyjadrujú členovia verejnosti k určitému problému alebo téme
|Localized definitions=
 
 
|Field=verejná mienka
 
|Field=verejná mienka
|Localized fields=
 
 
|Related terms=spravodajstvo, médiá verejnej služby, súkromné médiá
 
|Related terms=spravodajstvo, médiá verejnej služby, súkromné médiá
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=public opinion}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=public opinion
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Verejná mienka vzniká na báze kultúrnych predpokladov, hodnôt a morálky danej spoločnosti a ovplyvňujú ju aj mnohé ďalšie faktory. Vo vzťahu médií a verejnej mienky by sme si mali všímať preto aj problémy, ktoré nejakým spôsobom súvisia s etikou komunikácie a mediálnou etikou. Je to najmä: hodnovernosť údajov, na základe ktorých vzniká verejná mienka, sprostredkovateľnosť a ľahká ovplyvniteľnosť verejnej mienky, inštruktívnosť pôsobenia verejnej mienky a i.
 
|Context=Verejná mienka vzniká na báze kultúrnych predpokladov, hodnôt a morálky danej spoločnosti a ovplyvňujú ju aj mnohé ďalšie faktory. Vo vzťahu médií a verejnej mienky by sme si mali všímať preto aj problémy, ktoré nejakým spôsobom súvisia s etikou komunikácie a mediálnou etikou. Je to najmä: hodnovernosť údajov, na základe ktorých vzniká verejná mienka, sprostredkovateľnosť a ľahká ovplyvniteľnosť verejnej mienky, inštruktívnosť pôsobenia verejnej mienky a i.
|Context source=Poláková, Eva: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007.
+
|Context source=Poláková, E.: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Verejn%C3%A1_mienka
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Verejn%C3%A1_mienka
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 16:12, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: verejná mienka
Definícia: súhrn názorov a hodnotení, ktoré vyjadrujú členovia verejnosti k určitému problému alebo téme
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Verejná mienka vzniká na báze kultúrnych predpokladov, hodnôt a morálky danej spoločnosti a ovplyvňujú ju aj mnohé ďalšie faktory. Vo vzťahu médií a verejnej mienky by sme si mali všímať preto aj problémy, ktoré nejakým spôsobom súvisia s etikou komunikácie a mediálnou etikou. Je to najmä: hodnovernosť údajov, na základe ktorých vzniká verejná mienka, sprostredkovateľnosť a ľahká ovplyvniteľnosť verejnej mienky, inštruktívnosť pôsobenia verejnej mienky a i.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Mediálne kompetencie. Úvod do problematiky mediálnych kompetencií. Trnava: FMK UCM 2007.
Príbuzné termíny: spravodajstvo, médiá verejnej služby, súkromné médiá
Cudzojazyčný ekvivalent: en: public opinion
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Verejn%C3%A1 mienka