Termín:znak: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=fenomén, ktorý v komunikačnej udalosti zastupuje iný fenomén a umožňuje tak transcendenciu významu
 
|Definition=fenomén, ktorý v komunikačnej udalosti zastupuje iný fenomén a umožňuje tak transcendenciu významu
 
|Field=masové komunikácie, filozofia
 
|Field=masové komunikácie, filozofia
|Related terms=kód, mýtus, semiotika, arbitrárnosť znaku
+
|Related terms=kód, mýtus¹, semiotika, arbitrárnosť znaku
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný

Aktuálna revízia z 14:46, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie, filozofia
Definícia: fenomén, ktorý v komunikačnej udalosti zastupuje iný fenomén a umožňuje tak transcendenciu významu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Semiotika zdôrazňuje, že porozumenie objektu alebo nejakej kultúrnej jednotky sa realizuje prostredníctvom znakov, ktoré zasa odkazujú k iným znakom.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: kód, mýtus¹, semiotika, arbitrárnosť znaku