Termín:zábava: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=zábava
 
|Name=zábava
 
|Definition=špecifická forma sociálneho konania, resp. komunikačných obsahov, ktoré umožňujú ich konzumentom únik pred tlakom každodenných životných situácií
 
|Definition=špecifická forma sociálneho konania, resp. komunikačných obsahov, ktoré umožňujú ich konzumentom únik pred tlakom každodenných životných situácií
|Localized definitions=
 
 
|Field=zábavný priemysel
 
|Field=zábavný priemysel
|Localized fields=
+
|Related terms=eskapizmus, masová kultúra, kultúrny priemysel
|Related terms=voľný čas, eskapizmus, masová kultúra, kultúrny priemysel
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Synonyms=
 
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Talk šou využívajú slovenské komerčné televízie ako publicistický žáner na osvetlenie predovšetkým politických, ale aj spoločenských tém, spravidla v nich účinkujú politici. Hoci teda ide o analyzovanie tém, vyjadrovanie názorov, postojov či stanovísk, v každom prípade sa divák stretáva aj s prvkami "zábavy" a "odľahčenia" témy, o ktoré sa snaží moderátor televíznej šou.
+
|Context=Talk šou využívajú slovenské komerčné televízie ako publicistický žáner na osvetlenie predovšetkým politických, ale aj spoločenských tém, spravidla v nich účinkujú politici. Hoci teda ide o analyzovanie tém, vyjadrovanie názorov, postojov či stanovísk, v každom prípade sa divák stretáva aj s prvkami „zábavy" a "odľahčenia" témy, o ktoré sa snaží moderátor televíznej šou.
|Context source=Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby, Bratislava: EUROKÓDEX, s. r. o. 2010
+
|Context source=Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: EUROKÓDEX, s r. o. 2010.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 15:16, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: zábavný priemysel
Definícia: špecifická forma sociálneho konania, resp. komunikačných obsahov, ktoré umožňujú ich konzumentom únik pred tlakom každodenných životných situácií
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Talk šou využívajú slovenské komerčné televízie ako publicistický žáner na osvetlenie predovšetkým politických, ale aj spoločenských tém, spravidla v nich účinkujú politici. Hoci teda ide o analyzovanie tém, vyjadrovanie názorov, postojov či stanovísk, v každom prípade sa divák stretáva aj s prvkami „zábavy" a "odľahčenia" témy, o ktoré sa snaží moderátor televíznej šou.
Zdroj kontextu: Tušer, A. a kol.: Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: EUROKÓDEX, s r. o. 2010.
Príbuzné termíny: eskapizmus, masová kultúra, kultúrny priemysel