Termín:novinový titulok: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
d (JanaLevická premiestnil stránku Termín:titulok (novinový) na Termín:novinový titulok: chybný zápis)
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=titulok
 
|Name=titulok
 
|Definition=krátky niekoľkoslovný text na vrchu novinového článku poukazujúci na jeho podstatu
 
|Definition=krátky niekoľkoslovný text na vrchu novinového článku poukazujúci na jeho podstatu
|Localized definitions=
 
 
|Field=žurnalistika
 
|Field=žurnalistika
|Localized fields=
 
 
|Related terms=správa, krátka správa, čelo správy
 
|Related terms=správa, krátka správa, čelo správy
|Synonyms=headline
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=headline}}
+
|Language=en
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Localized form=headline
 +
}}
 +
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Sila veľkých koncernov, ktoré patria k najdôležitejším klientom denníkov, stúpa a s ňou aj vplyv na ceny. Pre noviny to znamená tvrdé rokovania o zľavách. Okrem toho túto oblasť ovplyvňujú noví veľkí internetoví hráči, napríklad vyhľadávač Google, ktorí dodatočne uberajú z inzertného koláča vydavateľstiev. Google ponúka inzertný portá , nákupný vyhľadávač alebo diskusné fórum. Už týždeň po štarte portál bezplatne publikoval 3,3 milióna inzerátov, súkromných aj obchodníckych. Nie divu, že Spiegel Online vydal správu s titulkom: „Google búra poslednú baštu denníkov.“
 
|Context=Sila veľkých koncernov, ktoré patria k najdôležitejším klientom denníkov, stúpa a s ňou aj vplyv na ceny. Pre noviny to znamená tvrdé rokovania o zľavách. Okrem toho túto oblasť ovplyvňujú noví veľkí internetoví hráči, napríklad vyhľadávač Google, ktorí dodatočne uberajú z inzertného koláča vydavateľstiev. Google ponúka inzertný portá , nákupný vyhľadávač alebo diskusné fórum. Už týždeň po štarte portál bezplatne publikoval 3,3 milióna inzerátov, súkromných aj obchodníckych. Nie divu, že Spiegel Online vydal správu s titulkom: „Google búra poslednú baštu denníkov.“
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 11.01.2006.
+
|Context source=Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 11. 1. 2006.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 13:59, 7. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: žurnalistika
Definícia: krátky niekoľkoslovný text na vrchu novinového článku poukazujúci na jeho podstatu
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Sila veľkých koncernov, ktoré patria k najdôležitejším klientom denníkov, stúpa a s ňou aj vplyv na ceny. Pre noviny to znamená tvrdé rokovania o zľavách. Okrem toho túto oblasť ovplyvňujú noví veľkí internetoví hráči, napríklad vyhľadávač Google, ktorí dodatočne uberajú z inzertného koláča vydavateľstiev. Google ponúka inzertný portá , nákupný vyhľadávač alebo diskusné fórum. Už týždeň po štarte portál bezplatne publikoval 3,3 milióna inzerátov, súkromných aj obchodníckych. Nie divu, že Spiegel Online vydal správu s titulkom: „Google búra poslednú baštu denníkov.“
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a. s., 11. 1. 2006.
Príbuzné termíny: správa, krátka správa, čelo správy
Cudzojazyčný ekvivalent: en: headline