Termín:sociálny fakt: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
{{Term | {{Term | ||
|Name=sociálny fakt | |Name=sociálny fakt | ||
− | |Definition=potvrdený atribút sociálnej činnosti | + | |Definition=potvrdený atribút sociálnej činnosti podľa É. Durkheima |
− | |||
|Field=komunikácia | |Field=komunikácia | ||
− | |||
|Related terms=fakt | |Related terms=fakt | ||
− | + | |Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. | |
− | |Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž | + | |Translations={{Translation |
− | |Translations={{Translation|Language=en|Localized form=social fact}} | + | |Language=en |
− | |Acceptability= | + | |Localized form=social fact |
− | |Context=V poslednom čase najmä historici, zaoberajúci sa výskumom mentality | + | }} |
− | |Context source=Etnologické rozpravy. Bratislava: Ústav etnológie SAV 1996, roč. 3, č. 1 | + | |Acceptability=Odporúčaný |
− | + | |Context=V poslednom čase najmä historici, zaoberajúci sa výskumom mentality prišli k názoru, že kolektívne idey sú jednoducho sociálnymi faktami. Doplňujúco k tomuto názoru Fentress a Wickham tvrdia, že pamäť je tiež sociálny jav, avšak je to zvláštny druh sociálneho fenoménu, pretože je sociálny iba sčasti. Popritom je pamäť vo svojej podstate subjektívna. Avšak na druhej strane autori ukazujú, že pamäť je štrukturovaná jazykom, učením sa, pozorovaním, kolektívnymi ideami a skúsenosťami, ktoré zdieľame s ostatnými. To robí ľudskú pamäť sociálnou. | |
− | + | |Context source=Etnologické rozpravy. Bratislava: Ústav etnológie SAV 1996, roč. 3, č. 1. | |
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Verzia zo dňa a času 08:35, 6. marec 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | komunikácia |
Definícia: | potvrdený atribút sociálnej činnosti podľa É. Durkheima |
Zdroj: | Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. |
Kontext: | V poslednom čase najmä historici, zaoberajúci sa výskumom mentality prišli k názoru, že kolektívne idey sú jednoducho sociálnymi faktami. Doplňujúco k tomuto názoru Fentress a Wickham tvrdia, že pamäť je tiež sociálny jav, avšak je to zvláštny druh sociálneho fenoménu, pretože je sociálny iba sčasti. Popritom je pamäť vo svojej podstate subjektívna. Avšak na druhej strane autori ukazujú, že pamäť je štrukturovaná jazykom, učením sa, pozorovaním, kolektívnymi ideami a skúsenosťami, ktoré zdieľame s ostatnými. To robí ľudskú pamäť sociálnou. |
Zdroj kontextu: | Etnologické rozpravy. Bratislava: Ústav etnológie SAV 1996, roč. 3, č. 1. |
Príbuzné termíny: | fakt |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: social fact |