Termín:rozhlasová hra: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=rozhlasová hra
 
|Name=rozhlasová hra
 
|Definition=rozhlasový [[Term:žáner|žáner]], ktorý v závislosti od reprodukčnej techniky kladie dôraz na výrazy akustickej povahy, využíva možnosť priestorových skokov, existencie rozprávača a vnútorného monológu postáv
 
|Definition=rozhlasový [[Term:žáner|žáner]], ktorý v závislosti od reprodukčnej techniky kladie dôraz na výrazy akustickej povahy, využíva možnosť priestorových skokov, existencie rozprávača a vnútorného monológu postáv
|Localized definitions=
 
 
|Field=vysielanie
 
|Field=vysielanie
|Localized fields=
 
 
|Related terms=rozhlas, žáner, rozhlasová komunikácia
 
|Related terms=rozhlas, žáner, rozhlasová komunikácia
|Synonyms=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2006.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=radio drama}}
+
|Language=en
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Localized form=radio drama
 +
}}
 +
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Rozhlasová hra pre mládež Merylin z manéže (dramaturgia H. Rodová, réžia P. Vilhan) čerpá z vlastných skúseností autorky Jany Wernerovej z cirkusovej „brandže“. Túto devízu a možnosť odokryť zákulisie málo známeho sveta sa však autorke nepodarilo využiť v dobrom zmysle slova, pravdepodobne aj kvôli menším skúsenostiam s literárnou tvorbou. V jej podaní vyznieva rozhlasová hra príliš plocho (po motivickej stránke aj zvukovej), prvoplánovo a neinvenčne.
 
|Context=Rozhlasová hra pre mládež Merylin z manéže (dramaturgia H. Rodová, réžia P. Vilhan) čerpá z vlastných skúseností autorky Jany Wernerovej z cirkusovej „brandže“. Túto devízu a možnosť odokryť zákulisie málo známeho sveta sa však autorke nepodarilo využiť v dobrom zmysle slova, pravdepodobne aj kvôli menším skúsenostiam s literárnou tvorbou. V jej podaní vyznieva rozhlasová hra príliš plocho (po motivickej stránke aj zvukovej), prvoplánovo a neinvenčne.
 
|Context source=Bibiana. Revue o umení pre deti a mládež. Bratislava: Bibiana, medzinárodný dom umenia pre deti 2011, roč. 19, č. 3.
 
|Context source=Bibiana. Revue o umení pre deti a mládež. Bratislava: Bibiana, medzinárodný dom umenia pre deti 2011, roč. 19, č. 3.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Rozhlasov%C3%A1_hra
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Rozhlasov%C3%A1_hra
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 22:55, 4. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: vysielanie
Definícia: rozhlasový žáner, ktorý v závislosti od reprodukčnej techniky kladie dôraz na výrazy akustickej povahy, využíva možnosť priestorových skokov, existencie rozprávača a vnútorného monológu postáv
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Rozhlasová hra pre mládež Merylin z manéže (dramaturgia H. Rodová, réžia P. Vilhan) čerpá z vlastných skúseností autorky Jany Wernerovej z cirkusovej „brandže“. Túto devízu a možnosť odokryť zákulisie málo známeho sveta sa však autorke nepodarilo využiť v dobrom zmysle slova, pravdepodobne aj kvôli menším skúsenostiam s literárnou tvorbou. V jej podaní vyznieva rozhlasová hra príliš plocho (po motivickej stránke aj zvukovej), prvoplánovo a neinvenčne.
Zdroj kontextu: Bibiana. Revue o umení pre deti a mládež. Bratislava: Bibiana, medzinárodný dom umenia pre deti 2011, roč. 19, č. 3.
Príbuzné termíny: rozhlas, žáner, rozhlasová komunikácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: radio drama
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Rozhlasov%C3%A1 hra