Termín:reprezentácia reality: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=reprezentácia reality | |Name=reprezentácia reality | ||
|Definition=spôsob uchopovania skutočnosti prostredníctvom znakového systému, najmä pomocou prirodzeného jazyka | |Definition=spôsob uchopovania skutočnosti prostredníctvom znakového systému, najmä pomocou prirodzeného jazyka | ||
− | |||
|Field=masové komunikácie | |Field=masové komunikácie | ||
− | |||
|Related terms=konštruovanie reality v správach, simulakrum | |Related terms=konštruovanie reality v správach, simulakrum | ||
− | + | |Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. | |
− | |Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace | ||
− | |||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
− | |Context=[[simulakrum|Simulakrá]] produkované postmodernou „povrchnosťou“ stoja na opačnom konci spektra oproti reprezentáciám reality, ktoré sú podstatné pre kompilačné filmy a ich estetický sklon k realizmu. Miesto medzi kompiláciou a prispôsobením zaberá koláž, ku ktorej sa chcem vrátiť so zámerom ozrejmiť niektoré – doteraz implicitné – domnienky o nej. | + | |Context=[[Term:simulakrum|Simulakrá]] produkované postmodernou „povrchnosťou“ stoja na opačnom konci spektra oproti reprezentáciám reality, ktoré sú podstatné pre kompilačné filmy a ich estetický sklon k realizmu. Miesto medzi kompiláciou a prispôsobením zaberá koláž, ku ktorej sa chcem vrátiť so zámerom ozrejmiť niektoré – doteraz implicitné – domnienky o nej. |
|Context source=Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav, 2005, č. 1. | |Context source=Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav, 2005, č. 1. | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Aktuálna revízia z 22:46, 4. marec 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | masové komunikácie |
Definícia: | spôsob uchopovania skutočnosti prostredníctvom znakového systému, najmä pomocou prirodzeného jazyka |
Zdroj: | PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004. |
Kontext: | Simulakrá produkované postmodernou „povrchnosťou“ stoja na opačnom konci spektra oproti reprezentáciám reality, ktoré sú podstatné pre kompilačné filmy a ich estetický sklon k realizmu. Miesto medzi kompiláciou a prispôsobením zaberá koláž, ku ktorej sa chcem vrátiť so zámerom ozrejmiť niektoré – doteraz implicitné – domnienky o nej. |
Zdroj kontextu: | Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav, 2005, č. 1. |
Príbuzné termíny: | konštruovanie reality v správach, simulakrum |