Termín:publicistika: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 6: Riadok 6:
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=V publicistike sa používa [[analýza|analýza]] (klasifikačná, kauzálna, komparatívna a pod.), autor zovšeobecňuje, využíva racionálne aj emotívne prvky, jazykové aj literárne kompozičné postupy, napr. metafory, okrem spisovných jazykových prostriedkov aj nespisovné.
+
|Context=V publicistike sa používa [[Term:analýza|analýza]] (klasifikačná, kauzálna, komparatívna a pod.), autor zovšeobecňuje, využíva racionálne aj emotívne prvky, jazykové aj literárne kompozičné postupy, napr. metafory, okrem spisovných jazykových prostriedkov aj nespisovné.
 
|Context source=Hochelová, V.: Slovník novinárskej teórie a praxe. Nitra: Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Katedra žurnalistiky 2001.
 
|Context source=Hochelová, V.: Slovník novinárskej teórie a praxe. Nitra: Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Katedra žurnalistiky 2001.
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Publicistika
 
|URL=http://sk.wikipedia.org/wiki/Publicistika
 
}}
 
}}
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 20:58, 4. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: súbor žurnalistických prejavov o aktuálnych udalostiach, v ktorých je určitý jav či skupina javov východiskom autora k širším zovšeobecneniam
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: V publicistike sa používa analýza (klasifikačná, kauzálna, komparatívna a pod.), autor zovšeobecňuje, využíva racionálne aj emotívne prvky, jazykové aj literárne kompozičné postupy, napr. metafory, okrem spisovných jazykových prostriedkov aj nespisovné.
Zdroj kontextu: Hochelová, V.: Slovník novinárskej teórie a praxe. Nitra: Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa, Katedra žurnalistiky 2001.
Príbuzné termíny: spravodajstvo, žurnalistika, žáner
URL: http://sk.wikipedia.org/wiki/Publicistika