Termín:príjmový model komunikácie: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=príjmový model komunikácie
 
|Name=príjmový model komunikácie
 
|Definition=alternatívna verzia výkladu procesu mediálnej komunikácie, ktorej sa venujú predovšetkým kultúrne štúdiá a ktorá sa orientuje na aktivitu adresáta či publika a nahliada na celý komunikačný proces z pohľadu množstva rôznych príjemcov
 
|Definition=alternatívna verzia výkladu procesu mediálnej komunikácie, ktorej sa venujú predovšetkým kultúrne štúdiá a ktorá sa orientuje na aktivitu adresáta či publika a nahliada na celý komunikačný proces z pohľadu množstva rôznych príjemcov
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
 
 
|Related terms=lineárny model komunikácie, rituálový model komunikácie, komunikácia, príjemca
 
|Related terms=lineárny model komunikácie, rituálový model komunikácie, komunikácia, príjemca
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Context=S. Hall (1980) aplikoval príjmový model v zmysle tvrdenia, že mediálny komunikát sa kóduje v mediálnej organizácii  s prihliadnutím na ideologické a inštitucionálne záujmy tak, aby v ňom bol aj návod na želané dekódovanie.
 
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 21:27, 4. marec 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: alternatívna verzia výkladu procesu mediálnej komunikácie, ktorej sa venujú predovšetkým kultúrne štúdiá a ktorá sa orientuje na aktivitu adresáta či publika a nahliada na celý komunikačný proces z pohľadu množstva rôznych príjemcov
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Príbuzné termíny: lineárny model komunikácie, rituálový model komunikácie, komunikácia, príjemca