Termín:nastoľovanie agendy: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu
 
|Definition=model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu
 
|Field=kontrola komunikácií
 
|Field=kontrola komunikácií
|Related terms=manipulácia, účinky médií, gatekeeping
+
|Related terms=manipulácia, účinky médií
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
 
|Language=en
 
|Language=en

Aktuálna revízia z 20:40, 20. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kontrola komunikácií
Definícia: model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Pôsobenie a vplyv žurnalistických celkov bývajú často podriadené procesu nastoľovania agendy. Pracovníci médií nastolené témy spracovávajú v tvorivom a realizačnom procese a ďalej poskytujú (šíria) vo vhodnej forme mediálnemu publiku.
Zdroj kontextu: Jenča, I. a kol.: Metodiky novinárskej tvorby. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2009.
Príbuzné termíny: manipulácia, účinky médií
Cudzojazyčný ekvivalent: en: agenda-setting