Termín:nastoľovanie agendy: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=nastoľovanie agendy
 
|Name=nastoľovanie agendy
 
|Definition=model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu
 
|Definition=model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu
|Localized definitions=
 
 
|Field=kontrola komunikácií
 
|Field=kontrola komunikácií
|Localized fields=
 
 
|Related terms=manipulácia, účinky médií, gatekeeping
 
|Related terms=manipulácia, účinky médií, gatekeeping
|Synonyms=agenda-setting
+
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=agenda-setting}}
+
|Language=en
|Acceptability=Neologizmus
+
|Localized form=agenda-setting
|Context=Pôsobenie a vplyv žurnalistických celkov bývajú často podriadené procesu nastoľovania agendy. Pracovníci médií nastolené témy spracovávajú v tvorivom a realizačnom procese a ďalej poskytujú (šíria) vo vhodnej forme mediálnemu [[publikum|publiku]].
+
}}
|Context source=Jenča, I. a kol.: Metodiky novinárskej tvorby, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2009
+
|Acceptability=Odporúčaný
|URL=
+
|Context=Pôsobenie a vplyv žurnalistických celkov bývajú často podriadené procesu nastoľovania agendy. Pracovníci médií nastolené témy spracovávajú v tvorivom a realizačnom procese a ďalej poskytujú (šíria) vo vhodnej forme mediálnemu [[Term:publikum|publiku]].
|Localized URLs=
+
|Context source=Jenča, I. a kol.: Metodiky novinárskej tvorby. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2009.
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 21:39, 20. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: kontrola komunikácií
Definícia: model procesu presadzovania určitých tém do verejného diskurzu a súčasne vylučovanie určitých tém z tohto diskurzu
Zdroj: PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Pôsobenie a vplyv žurnalistických celkov bývajú často podriadené procesu nastoľovania agendy. Pracovníci médií nastolené témy spracovávajú v tvorivom a realizačnom procese a ďalej poskytujú (šíria) vo vhodnej forme mediálnemu publiku.
Zdroj kontextu: Jenča, I. a kol.: Metodiky novinárskej tvorby. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2009.
Príbuzné termíny: manipulácia, účinky médií, gatekeeping
Cudzojazyčný ekvivalent: en: agenda-setting