Termín:masová produkcia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=masová produkcia
 
|Name=masová produkcia
|Definition=pesimistický postoj a negativistický moedl spoločnosti, v ktorej sa udiali modernizačné procesy (urbanizácia, industrializácia, demokratizácia politického života, rast gramotnosti
+
|Definition=výsledok procsu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky
|Localized definitions=
+
|Field=masmédiá
|Field=masové komunikácie
+
|Related terms=masová kultúra, masová komunikácia
|Localized fields=
+
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
|Related terms=
+
|Translations={{Translation
|Synonyms=
+
|Language=en
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Localized form=mass production
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=mass society}}
+
}}
|Acceptability=Normalizovaný
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Druhú vlnu prináša priemyselná revolúcia, symbolizovaná montážnou linkou. Znamenala rýchly pokrok – továrne umožnili masovú výrobu, prevláda homogenita a nacionalita, vzniká masová spoločnosť. Nastupujúca tretia vlna je vyvolaná informačnou revolúciou, ktorá je symbolizovaná počítačom. Ťažisko sa prenáša z manuálnej práce na prácu v službách, finančný kapitál nahrádza ľudský a dôraz sa kladie na intelekt, znalosti a poznanie celkovo, všeobecne.
+
|Context=Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a reklamu, stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom.
|Context source=Dzúr-Gejdošová, Katarína: Pojem sociálneho konfliktu (indivíduum, spoločnosť, ich potreby a záujmy). Záverečná práca. Michalovce: FMK UCM 2002
+
|Context source=Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. – 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=Pojem zaviedol v r. 1960  W. Kornhauer.
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 23:24, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: výsledok procsu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky
Zdroj: kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.

Kontext: Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a reklamu, stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom.
Zdroj kontextu: Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. – 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.
Príbuzné termíny: masová kultúra, masová komunikácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: mass production