Termín:masová produkcia: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=masová produkcia
 
|Name=masová produkcia
 
|Definition=výsledok procsu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky
 
|Definition=výsledok procsu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
 
 
|Related terms=masová kultúra, masová komunikácia
 
|Related terms=masová kultúra, masová komunikácia
|Synonyms=
 
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006.
 
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=mass production}}
 
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=mass production}}
Riadok 12: Riadok 9:
 
|Context=Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a [[reklama|reklamu], stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom.
 
|Context=Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a [[reklama|reklamu], stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom.
 
|Context source=Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. - 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.
 
|Context source=Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. - 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.
|URL=
+
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
  

Verzia zo dňa a času 23:20, 13. február 2019

{{Term |Name=masová produkcia |Definition=výsledok procsu prispôsobovania vzniku, šírenia a pôsobenia mediálnych informácií podmienkam trhovej ekonomiky |Field=masmédiá |Related terms=masová kultúra, masová komunikácia |Bibliography=kol. autorov: Stručný slovník masmediálnej a marketingovej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2006. |Translations= en: mass production |Acceptability=Normalizovaný |Context=Rastúca produktivita a masová výroba sú výsledkami technického racionalizačného procesu. Ale o ekonomizácii možno hovoriť len vtedy, ak sa zabezpečia primerané opatrenia v distribúcii odbytu z prírastku produkcie. Stručne povedané, masová produkcia vyžaduje masovú distribúciu. Kauzalita sa dá vysvetliť takto: hoci pri vyšších vyrobených množstvách v dôsledku regresie efektov klesajú náklady na vyrobenú jednotku, na druhej strane stúpa spravidla intenzita distribúcie, v záujme prekonania odporu trhu a tým aj vyššie zaťažovanie distribučnými nákladmi na predaj a [[reklama|reklamu], stále sa zvyšuje podiel distribučných nákladov na celkovej štruktúre nákladov daného tovaru oproti výrobným nákladom. |Context source=Multikulturalita, interkulturalita, transkulturalita. Zborník z medzinárodnej konferencie konanej v dňoch 25. - 26. 10. 2001. Acta Culturologica, zv. č. 6. Ed. K. Podoláková. Bratislava: Katedra kulturológie FiF UK 2001.

}}