Termín:lineárny model komunikácie: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=lineárny model komunikácie
 
|Name=lineárny model komunikácie
 
|Definition=historicky prvý model komunikácie, ktorý schematicky zachytáva komunikačný tok ako prenos správy od odosielateľa k príjemcovi prostredníctvom komunikačného kanála a s dôsledkom v podobe účinkov na príjemcu
 
|Definition=historicky prvý model komunikácie, ktorý schematicky zachytáva komunikačný tok ako prenos správy od odosielateľa k príjemcovi prostredníctvom komunikačného kanála a s dôsledkom v podobe účinkov na príjemcu
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie, komunikačný priemysel
 
|Field=masové komunikácie, komunikačný priemysel
|Localized fields=
 
 
|Related terms=komunikácia, masová komunikácia, informácia
 
|Related terms=komunikácia, masová komunikácia, informácia
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Z dominantnej paradigmy vychádzal aj modernejší koncept viacstupňového toku informácií a komunikácie, ktorý ponúkol iný algoritmus účinkov mediálnych obsahov na recipienta, hoci zostával v medziach lineárneho modelu komunikácie a nebral dostatočný ohľad na kultúrno-spoločenské prostredie.
 
|Context=Z dominantnej paradigmy vychádzal aj modernejší koncept viacstupňového toku informácií a komunikácie, ktorý ponúkol iný algoritmus účinkov mediálnych obsahov na recipienta, hoci zostával v medziach lineárneho modelu komunikácie a nebral dostatočný ohľad na kultúrno-spoločenské prostredie.
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie, Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda. 2011
+
|Context source=Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 21:44, 13. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie, komunikačný priemysel
Definícia: historicky prvý model komunikácie, ktorý schematicky zachytáva komunikačný tok ako prenos správy od odosielateľa k príjemcovi prostredníctvom komunikačného kanála a s dôsledkom v podobe účinkov na príjemcu
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Z dominantnej paradigmy vychádzal aj modernejší koncept viacstupňového toku informácií a komunikácie, ktorý ponúkol iný algoritmus účinkov mediálnych obsahov na recipienta, hoci zostával v medziach lineárneho modelu komunikácie a nebral dostatočný ohľad na kultúrno-spoločenské prostredie.
Zdroj kontextu: Poláková, E.: Teoretické východiská masmediálnej komunikácie. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda 2011.
Príbuzné termíny: komunikácia, masová komunikácia, informácia