Termín:komunikát: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=komunikát | |Name=komunikát | ||
|Definition=sémantický a vecný, faktický obsah mediálneho posolstva | |Definition=sémantický a vecný, faktický obsah mediálneho posolstva | ||
− | |||
|Field=komunikácia | |Field=komunikácia | ||
− | |||
|Related terms=komunikácia, adresát | |Related terms=komunikácia, adresát | ||
− | + | |Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. | |
− | |Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž | + | |Translations={{Translation |
− | |Translations={{Translation|Language=en|Localized form=communiqué}} | + | |Language=en |
+ | |Localized form=communiqué (n. m.) | ||
+ | }} | ||
|Acceptability=Odporúčaný | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Kritický výskum, reprezentovaný Frankfurtskou školou, chápal jednotlivé prvky komunikačného procesu v sociálnom kontexte a v kontexte s inými inštitúciami a procesmi (štát, rodina, ekonomická organizácia a pod.). Indivíduum sa už nechápalo izolovane ale ako prvok sociálnej skupiny (trieda, rasa, subkultúra a pod.). Komunikačný proces sa neskúma z hľadiska účinku výpovede (komunikátu) na jednotlivca, ale z hľadiska roly komunikácie v procese stabilizácie, rozvoja alebo rozkladu sociálnej štruktúry (existujúcich vzájomných vzťahov politiky, ekonomiky a kultúry). | |Context=Kritický výskum, reprezentovaný Frankfurtskou školou, chápal jednotlivé prvky komunikačného procesu v sociálnom kontexte a v kontexte s inými inštitúciami a procesmi (štát, rodina, ekonomická organizácia a pod.). Indivíduum sa už nechápalo izolovane ale ako prvok sociálnej skupiny (trieda, rasa, subkultúra a pod.). Komunikačný proces sa neskúma z hľadiska účinku výpovede (komunikátu) na jednotlivca, ale z hľadiska roly komunikácie v procese stabilizácie, rozvoja alebo rozkladu sociálnej štruktúry (existujúcich vzájomných vzťahov politiky, ekonomiky a kultúry). | ||
− | |Context source=Poláková, | + | |Context source=Poláková, E. – Spálová, L.: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009. |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] |
Verzia zo dňa a času 21:08, 11. február 2019
Odporúčaný termín [?]
Oblasť: | komunikácia |
Definícia: | sémantický a vecný, faktický obsah mediálneho posolstva |
Zdroj: | Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011. |
Kontext: | Kritický výskum, reprezentovaný Frankfurtskou školou, chápal jednotlivé prvky komunikačného procesu v sociálnom kontexte a v kontexte s inými inštitúciami a procesmi (štát, rodina, ekonomická organizácia a pod.). Indivíduum sa už nechápalo izolovane ale ako prvok sociálnej skupiny (trieda, rasa, subkultúra a pod.). Komunikačný proces sa neskúma z hľadiska účinku výpovede (komunikátu) na jednotlivca, ale z hľadiska roly komunikácie v procese stabilizácie, rozvoja alebo rozkladu sociálnej štruktúry (existujúcich vzájomných vzťahov politiky, ekonomiky a kultúry). |
Zdroj kontextu: | Poláková, E. – Spálová, L.: Vybrané problémy metodológie masmediálnych štúdií. Trnava: FMK UCM 2009. |
Príbuzné termíny: | komunikácia, adresát |
Cudzojazyčný ekvivalent: | en: communiqué (n. m.) |