Termín:jednorozmerný človek: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=jednorozmerný človek
 
|Name=jednorozmerný človek
 
|Definition=prototyp človeka neskorého kapitalizmu, ktorého definíciu zaviedol do filozofie a sociológie Herbert Marcuse
 
|Definition=prototyp človeka neskorého kapitalizmu, ktorého definíciu zaviedol do filozofie a sociológie Herbert Marcuse
|Localized definitions=
 
 
|Field=masové komunikácie
 
|Field=masové komunikácie
|Localized fields=
 
 
|Related terms=tovarový fetišizmus, neomarxistická teória médií
 
|Related terms=tovarový fetišizmus, neomarxistická teória médií
|Synonyms=
+
|Bibliography=PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.
|Bibliography=PODĽA Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace, Praha: Portál. 2004
+
|Acceptability=Odporúčaný
|Translations=
 
|Acceptability=Neologizmus
 
 
|Context=Vodcom študentov bol známy radikálny filozof Herbert Marcuse. Aj on študoval psychoanalýzu a kritizoval freudistov. Tí, ako uviedol, chceli vytvoriť svet, v ktorom by ľudia smeli vyjadrovať svoje pocity a identitu prostredníctvom masovo vyrábaných výrobkov. Dôsledkom bol vznik „jednorozmerného človeka", konformistu s potlačenými citmi.
 
|Context=Vodcom študentov bol známy radikálny filozof Herbert Marcuse. Aj on študoval psychoanalýzu a kritizoval freudistov. Tí, ako uviedol, chceli vytvoriť svet, v ktorom by ľudia smeli vyjadrovať svoje pocity a identitu prostredníctvom masovo vyrábaných výrobkov. Dôsledkom bol vznik „jednorozmerného človeka", konformistu s potlačenými citmi.
|Context source=Nové slovo. Bratislava: Pravda, 2008
+
|Context source=Nové slovo. Bratislava: Pravda 2008.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Aktuálna revízia z 21:43, 11. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masové komunikácie
Definícia: prototyp človeka neskorého kapitalizmu, ktorého definíciu zaviedol do filozofie a sociológie Herbert Marcuse
Zdroj: PODĽA: Reifová, I. a kol.: Slovník mediální komunikace. Praha: Portál 2004.

Kontext: Vodcom študentov bol známy radikálny filozof Herbert Marcuse. Aj on študoval psychoanalýzu a kritizoval freudistov. Tí, ako uviedol, chceli vytvoriť svet, v ktorom by ľudia smeli vyjadrovať svoje pocity a identitu prostredníctvom masovo vyrábaných výrobkov. Dôsledkom bol vznik „jednorozmerného človeka", konformistu s potlačenými citmi.
Zdroj kontextu: Nové slovo. Bratislava: Pravda 2008.
Príbuzné termíny: tovarový fetišizmus, neomarxistická teória médií