Termín:hyperrealita: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 4: Riadok 4:
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
 
|Related terms=multimediácia, manipulácia
 
|Related terms=multimediácia, manipulácia
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011
+
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
 
|Language=en
 
|Language=en

Aktuálna revízia z 20:33, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď znaky, ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž. Bratislava: Literárne informačné centrum 2011.

Kontext: Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti.
Zdroj kontextu: Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2006.
Príbuzné termíny: multimediácia, manipulácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: hyperreality