Termín:hyperrealita: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=hyperrealita
 
|Name=hyperrealita
 
|Definition=mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď [[Term:znak|znaky]], ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným
 
|Definition=mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď [[Term:znak|znaky]], ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným
|Localized definitions=
 
 
|Field=masmédiá
 
|Field=masmédiá
|Localized fields=
+
|Related terms=multimediácia, manipulácia
|Related terms=atrikulácia sveta konzumom, multimediácia, manipulácia
 
|Synonyms=
 
 
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011
 
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=hyperreality}}
+
|Translations={{Translation
|Acceptability=Neologizmus
+
|Language=en
 +
|Localized form=hyperreality
 +
}}
 +
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti.
 
|Context=Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti.
|Context source=Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav, 2006
+
|Context source=Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2006.
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
|Comment=
 
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]
 
[[Category:Masmediálna komunikácia]]

Verzia zo dňa a času 20:32, 6. február 2019

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: masmédiá
Definícia: mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď znaky, ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným
Zdroj: Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011

Kontext: Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti.
Zdroj kontextu: Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2006.
Príbuzné termíny: multimediácia, manipulácia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: hyperreality