Termín:hyperrealita: Rozdiel medzi revíziami
Z STD
| Riadok 2: | Riadok 2: | ||
|Name=hyperrealita | |Name=hyperrealita | ||
|Definition=mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď [[Term:znak|znaky]], ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným | |Definition=mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď [[Term:znak|znaky]], ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným | ||
| − | |||
|Field=masmédiá | |Field=masmédiá | ||
| − | + | |Related terms=multimediácia, manipulácia | |
| − | |Related terms= | ||
| − | |||
|Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011 | |Bibliography=Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011 | ||
| − | |Translations={{Translation|Language=en|Localized form=hyperreality}} | + | |Translations={{Translation |
| − | |Acceptability= | + | |Language=en |
| + | |Localized form=hyperreality | ||
| + | }} | ||
| + | |Acceptability=Odporúčaný | ||
|Context=Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti. | |Context=Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti. | ||
| − | |Context source=Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav | + | |Context source=Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2006. |
| − | |||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
}} | }} | ||
| − | |||
| − | |||
| − | |||
[[Category:Masmediálna komunikácia]] | [[Category:Masmediálna komunikácia]] | ||
Verzia zo dňa a času 19:32, 6. február 2019
Odporúčaný termín [?]
| Oblasť: | masmédiá |
| Definícia: | mediálne simulovaná kváziskutočnosť, keď znaky, ktoré pôvodne/historicky reprezentovali skutočne jestvujúce veci, osoby, udalosti stratili význam a vzťah medzi označujúcim systémom a skutočnosťou sa stal nepostihnuteľným |
| Zdroj: | Valček, P.: Slovník teórie médií A – Ž, Bratislava: Literárne informačné centrum. 2011 |
| Kontext: | Virtuálna realita nielenže môže nezvyčajne dokonale „kopírovať“ skutočnosť, ale môže prostredníctvom niektorých jej zásadných znakov vytvárať aj reality s ňou v mnohom porovnateľné. Vo sfére znakovosti a zameranosti na svojho recipienta vytvára hyperrealitu. Hyperrealita pracuje so zvýraznením znakovosti v jej jednoznačnosti, vytvára reálnejšie ako reálne znásobovaním podobného, dupľovaním určitého, odhaľovaním detailu a odstraňovaním skrytosti. |
| Zdroj kontextu: | Kino-Ikon. Bratislava: Slovenský filmový ústav 2006. |
| Príbuzné termíny: | multimediácia, manipulácia |
| Cudzojazyčný ekvivalent: | en: hyperreality |